Waarom je juist nu het kantoor moet voorbereiden op het ‘nieuwe normaal’
top of page

Waarom je juist nu het kantoor moet voorbereiden op het ‘nieuwe normaal’

Ondanks dat de techniek klaar is voor het ‘nieuwe werken’, nemen veel werkgevers een afwachtende houding aan. Ze wachten op een advies van het kabinet voor ze hun kantoor ‘future proof’ maken. Maar waarom zou je wachten als het nu al kan? Een beter moment is er niet. Door de lockdown zijn de afdelingen immers leeg, waardoor het installeren van de techniek veiliger en sneller dan ooit kan.


De coronapandemie heeft de wereld al bijna een jaar in haar greep. Veel zaken, waaronder het thuiswerken, hebben we inmiddels goed onder de knie, maar de behoefte groeit om toch ook weer naar kantoor te gaan. Een nieuwe situatie, die vraagt om maatregelen, aanpassingen en soms moeilijke beslissingen voor werkgevers. Want hoe houd je de bezetting beheersbaar? En hoe combineer je dat straks met het thuiswerken?


TableAir maakt het ‘nieuwe werken’ zo ‘normaal’ mogelijk. Met de bijhorende app is social distancing op kantoor geen probleem meer; medewerkers kunnen snel en eenvoudig 24/7 een werkplek, vergaderruimte, parkeerplek of lunchruimte reserveren. En met de aparte thuiswerkomgeving-feature is voor iedereen inzichtelijk wie er die dag vanuit huis werkt.


Eenvoudig een veilige werkplek reserveren

Wil iemand straks weer een dag op kantoor werken? Geen probleem. In de app ziet iedereen direct welke werkplek met voldoende ruimte beschikbaar is om die vervolgens met één klik op de knop vanaf een desktop, tablet of smartphone te reserveren. Als werkgever bepaal je vooraf het maximale aantal werkplekken, die in de app te zien zijn op een prachtig gevisualiseerde plattegrond. Zo zien medewerkers makkelijk of andere collega’s ook een werkplek hebben gereserveerd en of hun favoriete werkplek nog vrij is. En met filters vinden ze snel een overzicht van de werkplekken per land, vestiging, datum, dagdeel of afdeling.


Veilig vergaderen

In de app zien ze ook in één oogopslag welke vergaderruimtes vrij zijn en ook deze zijn op dezelfde eenvoudige wijze te reserveren. En doordat TableAir synchronisatie en gebruikersauthenticatie met bijna alle softwareprogramma’s ondersteunt zorgt een simpele en veilige koppeling met de agenda van het kantoor ervoor dat er altijd een actueel overzicht is van de beschikbare ruimtes. En bij het bevestigen van de reservering wordt de afspraak automatisch vastgelegd en per e-mail bevestigd. Vervalt een vergadering? Dan is deze via de app eenvoudig te annuleren, verplaatsen, maar ook deelnemers kunnen eenvoudig worden toegevoegd.


Klaar voor het ‘nieuwe werken’

Dat het slim is om juist in deze fase van de coronapandemie het bedrijf klaar te maken voor het ‘nieuwe werken’ laat deze inspirerende praktijkcase van STUART, een logistiek on demand-bedrijf met meer dan 370 werknemers dat actief is in drie verschillende landen (Spanje, Groot-Brittannië en Frankrijk), goed zien. In een kleine survey onder hun medewerkers, die inmiddels weer mondjesmaat naar kantoor mogen terugkeren, geeft 50% van hen aan dat het werkplekreserveringssysteem van TableAir hun een veilig gevoel geeft doordat zij voor aankomst al weten welke bureaus beschikbaar zijn en hoe ze die kunnen bereiken zonder al te veel onnodige interacties met collega’s. Ook zegt 80% van de werknemers dat het gemakkelijker is om de kantoorfaciliteiten te beheren doordat collega’s nu met een duidelijke reden naar kantoor gaan en dat is met name om collega’s en klanten persoonlijk, maar op een veilige afstand, weer te zien en te spreken.


Benieuwd hoe ook jij zonder grote investeringen in tijd en geld jouw kantoor straks geleidelijk kunt openen? Neem dan nu contact met ons op en vraag een gratis demo aan. Duizenden bedrijven en overheidsinstanties gingen je al voor.

156 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page