top of page

Testimonials

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer (één organisatie) vormen hun huisvesting om naar activiteitgerichte inrichting. Medewerkers kunnen de werkomgeving kiezen die bij hun werkzaamheden past waarbij projectmatig of afdeling gebonden werken mogelijk is (een hybride systeem).

 

Om dit allemaal mogelijk te maken hebben de medewerkers een eenvoudig, snel en inzichtelijk systeem nodig om hun werkplekken en vergaderruimten te reserveren. Een systeem dat simpel en gebruiksvriendelijk te beheren is. De Gemeente Amstelveen en Aalsmeer hebben meerdere aanbieders vergeleken en in 2018 gekozen voor het online reserveringssysteem van Tableair.

 

Met Tableair kunnen de medewerkers via de Tableair app, pc of kiosk (grote beeldschermen) op gangen hun werkplek en/of spreek-/vergaderruimte reserveren. Het reserveren kan per periode, dag of voor langere tijd conform het werkschema van de medewerker.

 

De gemeenten hebben 3 typen Tableair sensoren in gebruik;

  • Sensoren geïntegreerd in de elektrische zit/sta werkplekken

  • Losse sensoren voor het gebruik van andersoortige werkplekken (zoals aanlandplekken en "treincoupé's" in het bedrijfsrestuarant)

  • Vergader-/spreekkamer sensoren

 

Met deze sensoren is het mogelijk de werkelijke bezetting te meten en gebruik te maken van extra’s als het vrijgeven van ruimtes/werkplekken indien medewerkers onverhoopt niet komen opdagen en het bureau automatisch naar eigen persoonlijke zit/sta hoogte brengen.

 

Mede door de analyses van Tableair hebben wij meer inzicht gekregen in het gebruik van werkplekken en vergaderruimtes. Het huren van extra kantoorruimte is hierdoor voorkomen.

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer hebben 8 locaties, welke op termijn allemaal zullen beschikken over het Tableair reserveringssysteem.

H. Schekermans | Hoofd Services | Gemeente Amstelveen & Aalsmeer

bottom of page